1. Skab “trust” i stedet for at skilte med dit logo
Alle webshopejere på Shopify har mulighed for at indsætte deres logo i Shopify’s backend, så dette bliver vist i toppen af checkout. Den fil man uploader til dette har mulighed for at være relativt bred, i forhold til de fleste logoer.
Det giver dermed muligheden for at tilføre et ekstra element af “trust” på denne billedfil, som kan hjælpe dine kunder til at tage den afgørende beslutning.
Lavpraktisk skal filen være 1000x400px. Vi har gode erfaringer med at tage logoet og kombinerer det med gode argumenter for at købe her (USP’er), eller f.eks. stjerner fra Trustpilot (hvis du har tilladelse til dette), e-mærket, Google-rating, din klimakompensering etc.
2. Delbetaling eller pay-later
Med indtoget af både Klarna og Anyday på webshop-markedet, er det næsten et “must” at have en form for delbetaling tilknyttet sin checkout. Dels hæver delbetalingsmuligheden tilliden til din shop og får dermed konveteringsraten til at stige. Derudover ses det også ofte, at den gennemsnitlige kurvstørrelse bliver hævet signifikant. Ifølge danske Anyday, som er en af de foretrukne udbydere i Danmark, bliver konveteringsraten i gennemsnit hævet med 2-8 % ved at tilføje Anyday som betalingsmulighed. Derudover bliver den gennemsnitlige værdi på indkøbskurven hævet med 50 %!!!
Med andre ord er der både flere penge og kunder at hente ved at tilbyde dine kunder at betale deres køb i opdelte intervaller.
3. Flere fragt-leverandører
Giv dine kunder valgmuligheder i forhold til fragt. Det kan forbedre brugeroplevelsen og øge konverteringsraten ved at imødekomme forskellige præferencer og behov. Alle har deres foretrukne fragtfirma, så vær sikker på at du rammer flest muligt
4. Sikker betaling er bedre end betaling
Et af de nemmeste tricks til at hæve konveteringen i checkout, er ved at ændre “gå til betaling” knappen til “gå til sikker betaling +hængelås”. Din betalingsgateway er selvfølgelig sikret gennem Shopify’s integrationer, men det er ikke sikkert din kunde har samme fornemmelse. Derfor kan denne lille ændring være med til etablere ekstra tryghed til din kunde i handelsøjeblikket.