Hvordan bruger vi AI hos Edition?

Af Tobias Ejlskov

Hvilke løsninger gør vi brug af?

Vi har integreret flere AI-løsninger i vores daglige arbejdsgang for at gøre hverdagen mere effektiv for os. Det gør vi, fordi det hjælper os med at optimere vores software, forbedre arbejdsprocesser og skabe mere fleksibilitet i vores daglige rutiner. Ved at bruge AI-funktioner som en del af vores workflow, tror vi på, at vi opnår bedre struktur og sparer værdifuld tid.

Optagelse af møder

Til vores onlinemøder, bruger vi et videooptagelses-program som gør det muligt at optage møder, transskribere samtaler, søge og filtrere i det, der er blevet sagt, og skabe auto-genererede noter. Vi bruger det fordi det giver os et stærkt fundament for nem overlevering og en mere effektiv vidensdeling internt. Derudover gør programmet det utroligt nemt for os at opsummere et møde, modtage highlights og søge nemt og overskueligt i indholdet. Programmet producerer tidsstemplede noter og er med til at sikre at ingen informationer fra et møde går tabt, hvilket har stor betydning i en travl hverdag.

Mailhåndtering

Til mailhåndtering anvender vi et program, der med sine AI-funktioner hjælper os med at opnå en både skarp og effektiv mailhåndtering, så vi kan fokusere på det vigtigste, og så vi nemt kan prioritere mellem de mails, vi modtager og sender. Ved hjælp af en feature, der gør, at man kan planlægge e-mails til når de er relevante, undgår vi at tabe vigtige mails eller deadlines. Programmet har nemme genvejstaster, der sikrer en tidsoptimeret mailhåndtering, og herunder en funktion, der hjælper med at rydde hurtigt op i indbakken og prioriteringen af mails. Vores mailtjeneste er tilkoblet vores kalendersystem, hvilket sørger for, at et møde, der er aftalt gennem mail, nemt bliver tilføjet til vores kalendere.

Kalender og opgave håndtering

Vi benytter et program der lader os kombinere opgaveplanlægning med vores kalender. Den samler flere af vores programmer i et, for at give os det nødvendige overblik. Derudover gør den det nemt for os at booke møder ind og få et overblik over hvornår en kollega har tid. Den giver notifikationer og påmindelser, og gør det muligt at koble en to-do liste til, så der er sammenspil mellem opgaver og tid. Sammenspillet mellem flere programmer er med til at give os det bedste overblik.

Grafisk materiale

For at tidsoptimere, bruger vi AI-værktøjer, der kan udtrække tekst fra scannede filer eller billeder, og derefter indsætte det direkte i et dokument, som tekst der så kan rettes i.

Vi bruger også AI til at optimere vores grafiske materiale, herunder billedredigering. Det gør vi ved hjælp af brugervenlige funktioner i redigeringsprocessen, som giver os frihed til at tilpasse og forbedre indholdet.

ChatGPT

Derudover bruger vi, som så mange andre, ChatGPT som et sidekick i vores arbejdsopgaver. Ved hjælp af god prompting, kontekst, introduktion og genbrug af data kan man få meget ud af ChatGPTs funktioner til assistance med at producere indhold til sin forretning.

Hvad er det næste skridt?

Man kan ikke bruge alt på én gang, men det handler om at prøve tingene af, arbejde aktivt med AI, få kontrol over sine aktiviteter og tænke over de fremtidige muligheder. Start med at overvej hvilke softwareløsninger der kan erstrattes eller opgraderes til mere brugbare og bedre alternativer.

Hvis du fortsat er i tvivl omkring, hvordan vi bruger AI eller hvordan du selv kan bruge det, så tøv ikke med at række ud!

Tak fordi du ville læse med!

- Tobias Ejlskov

te@edition.dk

Jan 06, 20250 kommentarerMarie Louise Jensen